
Kaj pa jezik? Otroci so povedali, da je pomemben predvsem pri prehranjevanju, saj okušamo hrano. Sama sem mnenja, da ni le pomembno, kaj pojemo temveč tudi kako pojemo hrano. Velikokrat se zgodi, da hrano »zmečemo« vase in je niti ne okušamo. Tako sem se odločila, da naredim didaktični magnetni pripomoček ZEMLJEVID OKUSOV. Velik jezik, ki je na steni igralnice je opremljen z barvnimi sličicami in prikazujejo kaj in kje okušamo:
- spredaj – sladko
- spredaj ob strani – slano
- zadaj ob strani – kislo
- zadaj – grenko.
Veliko pozornost damo prehranjevanju, saj se o okusih med malico in kosilom pogovarjamo. Če bomo okušali raznovrstno hrano, bodo naše brbončice plesale po naših ustih, možgani pa bodo zaposleni, ker bodo razmišljali kaj in kje okušamo. Tako dobijo otroci ponovno potrditev, kako je naše telo povezano. Da pa je okušanje še zabavneje, imamo v igralnici velik zemljevid z obrisom celin. Ta je namenjen raziskovanju izvora hrane po celinah. Z otroki raziskujemo od kod izvira določena hrana in naš zemljevid sveta opremljamo s sličicami. Tudi doma s starši raziskujejo izvor hrane, le to narišejo, v vrtcu naredijo predstavitev in sličico dodajo na zemljevid. Upam si trditi, da je prehranjevanje v naši skupini zaradi tovrtstnih pripomočkov in dejavnosti na zelo visokem nivoju.
Z integracijo okusov in telesnih odzivov ter raziskovanjem vira hrane otroci dobijo celovito izkušnjo prehranjevanja. Zemljevid sveta, na katerega lepimo slike hrane, jim omogoča tudi spoznavanje različnih kulturnih regij z njihovimi kulinaričnimi posebnostmi. Tako se zgodaj naučijo ceniti raznolikost prehrane, kar spodbuja radovednost in pozitiven odnos do zdrave hrane.
S pomočjo delovnega lista so si naredili svoj zemljevid okusov.