• 02 88 79 579
  • vrtec@osradlje.si

Zdravje v vrtcu – oddelek 4

V letošnjem šolskem letu 2019/2020, smo sodelovali v projektu ZDRAVJE V VRTCU. Izvedli smo različne dejavnosti, s katerimi smo otroke ozaveščali predvsem o zdravem načinu življenja in skrbi za duševno zdravje. Opisali sva le nekaj dejavnosti, izvedli smo jih veliko več, čeprav smo bili zaradi epidemije nekaj časa odsotni.

Joga v vrtcu

V okviru tematskega sklopa Na kmetiji, smo v mesecu januarju izvajali z otroki elemente joge, primerne njihovi starosti. Elementi joge so bili povezani s samo temo – živali na kmetiji. Prvič je v oddelku izvajala vzgojiteljica – sodelavka Mojca Potočnik, katera se je v letošnjem šolskem letu udeležila seminarja z naslovom Joga za otroke. Mojca je sklicala strokovni aktiv, na katerem je vsem strokovnim delavkam predala pridobljeno znanje iz seminarja. Tako smo lahko strokovne delavke nadaljnje izvajale jogo samostojno.

Predhodno smo v telovadnici izvajali posamezne gibalne elemente, ki so značilni za posamezno žival (hoja po gredi – petelin, hoja po vseh štirih – mačka, kotaljenje na blazini – pujs v mlaki, sonožni poskoki – zajec, ….), tako da so otroci bili že seznanjeni z gibanjem živali. Jogo smo izvajali s pomočjo pripovedovane zgodbe. Zgodba je bila izmišljena, prirejena glede na elemente joge. Da bi popestrili jogo, smo uporabili različne pripomočke, kateri so otroke še dodatno pritegnili in spodbudili k izvajanju. Otrokom je bila dejavnost zelo zanimiva in so jo z veseljem izvajali, predvsem zaradi zgodbe in pripomočkov.

Prestrašeni poper

Po preklicu epidemije, smo za lažji prikaz otrokom – kako pomembno je pravilno umivanje rok, v oddelku izvedli poskus PRESTRAŠENI POPER. Poimenovali smo ga tudi prestrašeni virusi. Z otroki smo se najprej pogovorili o pravilnem umivanju rok, nato pa smo izvedli poskus. Vsak otrok je imel pred seboj pripomočke za samostojno izvedbo poskusa. V bele krožnike smo nalili vodo in vanjo posuli mleti poper. Otroci so pomočili prst in ugotavljali, kaj se je zgodilo. Ugotovili so, da se jim je poper prijel na prst. Nato smo prst umili, do suhega obrisali in ga najprej pomočili v milo, nato v vodo s poprom. Ponovno so opazovali, kaj se je zgodilo. Ugotovilo so, da se je poper prestrašil njihovega prsta namočenega v milo in zbežal.

S pomočjo tega eksperimenta lahko otrokom na zanimiv način razložimo in pokažemo, zakaj je pomembno, da si redno umivamo roke in to z milom, sploh v tem času, ko smo obremenjeni z virusom in moramo še posebej poskrbeti za higieno rok. Poper smo uporabili kot prispodobo virusa, ki nas je poslal v karanteno. In kako ga na tak način uspešno odženemo, če si pridno umivamo roke, saj se virusi in bakterije bojijo mila. Poskus je otroke zelo pritegnil, še posebej zato, ker jim je bilo omogočeno, da so popolnoma vse sami naredili.

Dobro, da imam ušesa! Dobro, da slišim!

V času po preklicu epidemije, smo izvedli v oddelku tematski sklop z naslovom članka – slikanice (Zdravje v vrtcu). Naš namen je pri otrocih spodbujati trajno zavedanje o pomenu dobrega sluha in lastni vlogi pri zaščiti njihovega zdravja. Kot meni avtorica te slikanice Susanne Neyen: kaj nam pomagajo ušesa, če se med seboj ne poslušamo več in raje kot da bi se pogovarjali, gledamo televizijo in poslušamo glasbo preko slušalk? Človeški odnosi zahtevajo pozorno poslušanje, to je pridobljena sposobnost, ki jo morajo otroci vaditi. Tudi v vrtcu opažamo, da velikokrat otroci ne znajo poslušati, bodisi navodila, bodisi zvoke okrog sebe, ali pa govorijo zelo glasno in so z vrstnikom zelo blizu. Zato se nama je vadba otrok te splošno spregledane veščine zdela uporabna. Iz slikanice smo izvedli kar nekaj dejavnosti. Pogosto smo v jutranjem krogu miže poslušali, kaj se okrog nas dogaja in vsak izmed otrok je imel priložnost povedati kaj  je slišal. Velikokrat smo se o poslušanju pogovarjali ob različnih situacijah, tudi na prostem v naravi. Spoznavali smo različne zvoke (tudi nizke in visoke), glasove, šume,… Igrali smo se igro Osliček kdo te jaše in prepoznavali glasove sovrstnikov. Izdelali smo tudi zvočni spomin. V plastične škatlice smo napolnili različne predmete, kateri oddajajo ob premikanju različne zvoke. Otroci so z zavezanimi očmi iskali pare škatlic z istim zvokom. Otrokom je bila igra zelo zabavna. Seznanili pa sva jih tudi z možnimi okvarami sluha.

Rojstni dnevi v vrtcu

Praznovanje rojstnega dne je za otroke poseben dan. Ta dan je njihov in jim veliko pomeni (veliki večini).

Že pred začetkom vrtčevskega leta sva s sodelavko načrtovali kako bodo potekala  praznovanja v naši skupini. Zadali sva si cilj, da izvedeva delavnico za starše, kjer bodo starši izdelali darila za svoje otroke. Delavnico sva izvedli v dveh terminih. Starši so iz papirnatih skodelic izdelali ribnik, iz blaga in drugih materialov  ribice (magnet), ter iz bambusove palčke še  ribiško palico (magnet). Idejo in potreben material sva pripravili midve, starši pa so z dobro voljo in veliko mero ustvarjalnosti izdelali unikatna darila za otroke. Končane izdelke so pustili v vrtcu, otroci pa so jih dobili ob praznovanju rojstnega dne.

In kako smo praznovali v naši skupini? Po malici smo stolčke razvrstili v obliki kroga (povezanost), slavljencu pa smo pripravili prav poseben stol – fotelj, ki ga imamo drugače v knjižnem kotičku. Otroci so nanj sedli z velikim ponosom in veseljem.

Povedali smo, kdo praznuje in koliko let je star. Zapeli smo mu toliko pesmic (po njegovem izboru), kolikor let šteje. Potem si je slavljenec izbral prijatelja, ki mu je izročil darilo (ribnik z ribicami) in mu prvi voščil. Nato pa so mu voščili še vsi ostali otroci. Tukaj sva jih spodbujali k pravilnemu rokovanju (desna roka). Pri izrekanju želja pa sva jim prepustili prosto pot.

Čajanka in peka piškotov

V mesecu decembru smo si v naši skupini pripravili čajanko.

Dan pred čajanko smo spekli zdrave piškote iz ovsenih kosmičev. Otroci so sodelovali pri pripravi in peki piškotov (skupaj smo prebrali recept, pripravile vse potrebne sestavine in druge pripomočke,…). Vsi otroci so aktivno sodelovali pri pripravi le teh. Pečene piškote smo shranili v škatli in jih pripravili za naslednji dan.

Na dan čajanke smo uredili igralnico (prižgali smo novoletne luči, mize pogrnili s prazničnimi prti in namiznimi lučkami) in pričarali praznično vzdušje.

Čaj smo pripravili iz zelišč, ki smo jih nabrali v jesenskem času na našem vrtu (melisa, meta,…). Sladkali smo ga z medom in dodali limono za boljši okus.

Na čajanko smo povabili otroke iz sosednje igralnice. Najprej smo skupaj zapeli in zaplesali pesem z naslovom Plesni vlak (Alenka Kolman) in potovali po različnih državah ter spoznali različne plese, ki so značilni za posamezno državo.

Sledila je praznična čajanka. Otroci so sedli k lepo urjenim in pripravljenim mizam, vzgojiteljice pa smo jih postregle z domačim čajem in ovsenimi piškoti. Čaj smo postregle v keramičnih skodelicah, tako, da je bilo vse skupaj še bolj praznično.

Zapis pripravili Mojca Mošič in Karmen Šiler